Uspešni ljudi često kažu da je sve što su postigli u životu rezultat cilja koji su sebi postavili i koji ih je odveo do dobrog poslovnog plana. Međutim, početni i ključni korak na tom putu jeste kvalitetna samoprocena. Morate dobro sagledati šta zapravo želite da ostvarite i utvrditi koje alate imate pri ruci da biste postavili cilj.
Pretpostavimo da imate sopstveni posao i želite da povećate obim poslovanja i osvojite nova tržišta. Evo kako da u 8 koraka postavite cilj koji će vam biti vodič na tom putu:
1. Prvi korak je određivanje krajnjeg rezultata projekta, slika onoga što želite da postignete na kraju. Ova slika mora biti jasna i prihvaćena od strane članova vašeg tima.
2. Pregledajte trenutne poslovne okolnosti i vidite koje su prednosti i slabosti u promociji vašeg poslovanja.
3. Definišite i postavite realne ciljeve koji će obezbediti uspešnu realizaicju projekta. Ciljevi moraju biti dostižni i afirmativni za vaš tim. Oni moraju biti jasno definisani u pogledu potrebnog vremena i resursa. Na primer, koliko vremena i truda trebate uložiti da biste završili određenu fazu procesa rada, kao i izvšili finansijsko planiranje i realizovali program u svakoj fazi?
4. Postavite prioritete i preduzmite konkretne akcije za definisanje finansijskih potreba kako biste utvrdili razuman budžet. Na primer, ko će obavljati zadatke? Možete li postići svoj cilj sa trenutnim timom? Kakva je obuka ljudi u timu neophodna? Da li ćete morati da zaposlite nove ljude? Ako je tako, koje veštine i iskustvo oni moraju posedovati?
5. Odredite budžet za svaku fazu realizacije projekta. Rashodi moraju uključivati: zaposlene, opremu, materijale i druge stvari koje iziskuju finanijska ulaganja, a neophodne su za realizaciju projekta.
6. Uspostavite i saopštite svom timu realne, kratkoročne, srednjoročne i dugoročne planove. Uzmite u obzir sve uslove kako biste izbegli pogrešne interpretacije.
7. Osigurajte da Vaš tim razume svoju ulogu u sprovođenju projekta. kao i u sprovođenju ovog poslovnog plana. Morate imati konsenzus oko planiranih rezultata kako biste svi bili maksimalno posvećeni istom cilju.
8. Ocenjute radni proces, vodi tačne zapise i analizirajte uzroke odstupanja od realizacije plana. Preduzmite akciju za rešavanje problema i postavite lokalne ciljeve - repere u ključnim intervalima kako biste odstupanja od globalnog cilja mogla brzo da se identifikuju i razreše.
Izgradnjom dobro pisanog i dobro utvrđenog poslovnog plana, moći ćete da procenite napredak vašeg poslovanja i ostvarite svoje ciljeve.